De voorjaarsschoonmaak

Zoals elke week was ik weer lekker mijn huisje aan het schoonmaken. Uhmmm... lekker? Nee, zo lekker is dat eigenlijk toch niet, haha.
Het levert mij meer stress op, want ik kan niet zo goed tegen troep en stof (héél erg handig met een huishouden van 5...).
Vooral nu met dat heerlijke lentezonnetje is het erg: je maakt schoon om vervolgens zo de stof te zien neerdwarrelen op de net schoongemaakte kast GRRR!
Om over de badkamer maar niet te beginnen, want dat is helemaal een rampenplan met alle kleding en de droger.
Het is alweer maart. Eigenlijk wil ik dan ook weer de grote voorjaarsschoonmaak doen. Alles uit de kasten, nakijken en lekker boenen.
Maar nu mijn mannetje thuis zit werk ik meer, en eigenlijk heb ik dan geen puf om te soppen. Ik ben blij als ik lekker een dagje thuis zit en gewoon even lekker kan niksen.
Mijn man roept dan "waar is de sopdoek? Wat moet ik gebruiken?" Maar ik ben er één die dat niet uit handen kan geven. Afwassen, stofzuigen en dweilen vind ik prima, maar van de rest moet iedereen af blijven, dat wil ik zelf doen.
Het is gewoon het idee dat ik weet dat het gebeurt zoals ik wil.
Of ik toch eens naar Helpling wilde kijken, www.helpling.nl. Via deze site kan je schoonmaakhulp boeken vanaf 13,90 per uur. Je geeft je postcode door op de website en zo vind je een betrouwbare hulp bij jou in de buurt.
Hmmm... ideaal voor als je niet zo gek bent als ik, want eerlijk is eerlijk, het is toch heerlijk als je op een vrije dag je benen op tafel kan leggen en je je niet druk hoeft te maken over het huishouden?
Ja, dat klinkt best lekker, maar echt niet voor mij hoor. Ik denk dat ik de voorjaarsschoonmaak pas begin mei ga doen, want dan heb ik een weekje vakantie en kan ik er dus gewoon een week over doen.
Wanneer begin jij met de voorjaarsschoonmaak? Of ga je dit nu door iemand laten doen???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle