Ja hoor, waar word ik nu weer blij van??? Summer-salad in wintertijd...

Tsja, en ook hier word ik blijkbaar heel blij van: salade-lunch! Echt geweldig, zoooo lekker! Een salade ziet er bij mij eigenlijk nooit hetzelfde uit, want ik neem op dat moment wat ik lekker vind en waar ik zin in heb en dan wordt het soms wat :-)

Vanmiddag had ik een heerlijke salade gemixt, en ja,  toeval dat het echt ontzettend simpel en ook wel een beetje zomers werd. Sluit mooi aan bij het weer van vandaag toch? Ietwat frisjes, maar een heerlijk zonnetje!


Wat is nodig voor 4 personen:
200 gram rucola
1 galiameloen
100 gram zonnebloempitten
Cherrytomaatjes
Komkommer

En voor de dressing:
3 el extra vierge olijfolie
1/4 tl mosterd
1 limoen
peper 
zout

En hoe maken we het:
Snij de meloen doormidden, schillen en de pitjes eruit. Was de rucola en tomaten, snij de tomaten en komkommer in partjes, doe alles in een kom en meng het goed door elkaar (en nu hoop ik niet dat er 2 halve meloenen in de kom liggen, maar deze natuurlijk ook in partjes...).

Rasp de schil van je limoen, knijp het sap eruit, doe hierbij de olijfolie en de mosterd en meng dit tot een dressing. De dressing eventueel op smaak brengen met een beetje peper en/of zout en voila, enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle