Superfood Raw Cacao



Rauwe cacao, dit eet ik regelmatig, en zeker als mijn maandelijkse gevalletje om de hoek komt kijken.
Bij rauwe cacao hoef ik mij niet schuldig te voelen, want het is gezond :) maar zoals met alles: vlieg niet uit de bocht.

Vandaag laat ik jullie de 5 voordelen zien van rauwe cacao.

1) Het stimuleert je gelukshormoon

In rauwe cacao zit het gelukshormoon serotonine. Mensen die depressief zijn maken zelf geen of te weinig serotonine aan, voor deze mensen wordt antidepressiva voorgeschreven. Eet dus rauwe cacao, dit zal je een beetje op weg helpen.
Rauwe cacao bevat ook theobromine en cafeïne. Dit zijn 2 superstoffen die ons brein stimuleren (zal ik toch nog slim worden)? :P

2) Helpt bloeddruk verlagen en ondersteunt je hart

Rauwe cacao helpt om een hoge bloeddruk, cholesterol EN, jaja, lichaamsvetpercentage te verlagen. Dit is al bewezen in verschillende studies en betekent dus ook dat het goed is voor je hart en bloedvatenstelsel :)

3) Het ondersteunt je lichaam EN huid

Rauwe cacao bevat vele antioxidanten die je lichaam beschermen van vrije radicalen en ook nog eens je verouderingsproces tegen gaan (WHAAAA er is nog hoop)! Dus het is goed voor je lichaam en huid :)

4) Magnesium

Heb je een tekort aan magnesium? Cacao is een van de rijkste middelen aan magnesium!

5) Mineralen

In rauwe cacao zit veel ijzer, chroom, mangnaan, koper en zink.
Cacao bevat het hoogste aantal antioxidanten, dus meer dan rode wijn, blauwe bessen, granaatappel, gojibessen en acaï.

I love rauwe cacao, je hoef je noot meer schuldig te voelen als je dit eet... Whiiiii Girl Power!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle