In Sneltreinvaart


Ik zal jullie even een update geven over het emigreren, want na afgelopen zaterdag is er toch best wel wat gebeurd.
Ik vertelde in een Facebook groep over de   Scandinavische dagen 2015 en de info die wij daar hebben gekregen. Maar toch blijf ik steeds maar hangen op   Dalarna.  Een Nederlandse vrouw reageerde hierop, want zij (samen met nog iemand) is bezig met een project in Dalarna en wel in Malun-Sälen.
Toen ik ging googlen dacht ik in eerste instantie nee, er is geen universiteit in de buurt.
Ja daar blijf ik maar aan denken ivm Tristan die al bijna 12 wordt.
In Zweden is het anders met school, maar dan zou hij op 16 of 17 jarige leeftijd op kamers moeten en dat wil ik niet.
Maar waar wij heen willen ligt de universiteit op 2 uur afstand dus ach, op zich valt dat nog wel te doen.
Maar goed, ik ging verder zoeken op google en ik raakte ook wel geïnteresseerd in deze omgeving en ik wilde meer weten, dus ik ging mailen.
Na wat over en weer te hebben gemaild heb ik onze c.v. en familiepresentatie opgestuurd.
Voor mij is er zeker wel werk en ik heb mijn diploma's moeten sturen die op dit moment naar het Zweedse nivå wordt omgezet.
Ook heb ik vandaag mail gekregen dat ze maandag weer contact heeft met het arbetsförmedlingen (arbeidsbureau) voor mijn man. Erg spannend dus.
Het is heel goed mogelijk dat wij deze zomer al in Zweden zitten.
Door dit contact gaat het dus ineens enorm snel allemaal.
Soms krijg ik zo'n gevoel van ahhhh, kan ik dit wel? Nee, ik kan dit niet hoor!
Maar dan heb ik er ineens zoveel zin in en kijk ik er enorm naar uit.
Ik hoor dat best veel mensen hier last van hebben die gaan emigreren, want uiteindelijk is het niet zomaar even iets wat je gaat doen, het is een enorme grote stap die je neemt en je laat achter waar je tot op heden mee hebt leren leven.
Met de cursus Zweeds gaat het redelijk, er werd al verteld dat je het pas echt goed leert als je daar zit, het is alleen wel makkelijk als je alvast een ondergrondje hebt. Zo zien de bewoners ook dat je het wil leren, en daarom zijn ze bereid je te helpen.
To be continued...
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle