Waarheen, Waarheen, Waarheen?

Wij denken al jaren aan emigreren/verhuizen naar het buitenland, dit willen wij echt heel graag. Wonen in een rustigere, minder stressvolle omgeving in een land met een betere en veiligere toekomst voor de kinderen. Een paar blogs terug had ik het al over emigreren naar Zweden.
Emigreren is niet iets dat je zo eventjes doet, en Zweden? Je gaat meer informatie opzoeken, praat met mensen die je voor zijn gegaan, en dan kom je natuurlijk ook achter de negatieve dingen (ja, er is ook altijd iets negatiefs naast het positieve). Maar Zweden? Ja, dat zou onze voorkeur hebben.
Één van het negatieve is het onderwijs, en dan heb ik het over speciaal onderwijs (het "gewone" onderwijsstelsel zou beter zijn dan het Nederlandse!). Jim heeft, zoals nu blijkt, dat speciale onderwijs nodig (maar wie weet hoe hij zich zal ontwikkelen in de nabije toekomst...). Wij weten nog niet wat er uit de onderzoeken gaat komen, maar je houdt er toch rekening mee.
Speciaal onderwijs is er NIET in Zweden, dus dan ga je direct nadenken, want je wilt toch het beste voor ze. Hoe doen ze het met de kinderen die speciaal onderwijs nodig hebben?
Maar ook de afstand tussen Nederland en Zweden. Je ouders kunnen niet zo even overkomen (arghhh... waarom denk ik daar toch steeds aan? Het gaat om ONZE toekomst, toch?).
Terwijl met het vliegtuig de reis zeer goed te doen is.
Wat nu? geen idee!
Duitsland? Nee. Sauerland, een mooie omgeving en maar 3 uurtjes rijden, maar wat ik van de huizen heb gezien? Donker mede dankzij de kleinere ramen. Ook als ik zoek via makelaars zie ik veel donker en ouderdom in de huizen. En zo zijn er meer factoren waardoor ik van mening ben dat ik in Duitsland niet zal kunnen aarden en niet echt een gelukkige toekomst tegemoet zal gaan (noem het maar een "onderbuikgevoel").
Nou ja. Laten we de Scandinavische dagen en emigratiebeurs maar afwachten. Ik ben benieuwd wat we daar te horen en te zien krijgen, waardoor ik misschien wel anders ga denken;?
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle