RECEPT: Healthy Kwarkbrood

De afgelopen 3-4 maanden kwam het woord "bakken" niet meer in mijn woordenboek voor, vooral omdat ik volop aan de smoothies zat, 's ochtend en 's middags 😊  Nu neem ik de smoothie alleen nog in de ochtend en ben ik weer volop gezonde dingen aan het bakken, als tussendoortje of als middagmaal 😊 Heerlijk weer die variatie! 😊

Vandaag heb ik voor de komende dagen -tenminste dat hoop ik, want je weet wel hoe kinderen kunnen zijn 😜- een heerlijke kwarkbrood gemaakt.

Recept van dit mega simpele kwarkbrood💖
Ingrediënten:
- 300 gram magere kwark
- 2 eieren
- 100 gram speltbloem
- 50 gram speltmeel
- theelepel bakpoeder
- zoetmiddel naar smaak (ik gebruikte een theelepel agavesiroop)
- 200 gram bevroren frambozen & blauwe bessen
Bereiden:
Meng in een kom de magere kwark en de eieren goed door elkaar. Doe in een andere bak alle droge ingrediënten (behalve het fruit)🍑🍒🍓. Doe het kwarkmengsel erbij en zoet, indien nodig, nog wat extra. Doe de helft van het mengsel in een bakblik (ingevet of belegd met bakpapier) en strooi er de helft van het fruit overheen. Herhaal dit nog een keer en eindig dus met een laagje fruit.
Bak in een voorverwarmde oven op 180 graden in 50 minuten. Let op: dit kan per oven verschillen. Het kwarkbrood is gaar als een prikker er droog uitkomt. Laat even afkoelen voor je hem in stukken gaat snijden. 
Dit brood kan je eigenlijk ook heel goed als tussendoortje op 15.00 uur nemen, het is licht verteerbaar.
Eet smakelijk 🍞

Wil jij op een gezonde verantwoorde manier afslanken, of wil jij gewoon gezonder leven? stuur mij dan een berichtje via DEZE link



🎂

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle