Een healthy lifestyle is duur?

Nou al die gezonde dingen kopen is wel duur hoor, het is gewoon belachelijk!

Gezonde voeding wordt regelmatig geassocieerd met hoge prijzen. Een veel voorkomend excuus  voor ongezond eten is dan ook de prijs, want tsja, want verse groenten en natuurlijke ingrediënten zijn nu eenmaal duurder dan een kant - en - klare maaltijd, en dat laatste is ook nog eens snel en makkelijk ook.

Ik geef je graag mijn tips, hoe ik het doe, en hoe ik juist goedkoper (!) uit ben.

* Kliekjes? Bewaar het voor de volgende dag. Verwerk het op de juiste manier in een maaltijd voor de volgende dag. Ik neem het de volgende dag vaak als lunch, zodat ik niet extra hoef te kopen. Ook maak ik vaak dubbele porties en vries ik één compleet portie in.

* Koop seizoensgebonden producten. Vaak kun je bij de boer zelf seizoensgebonden producten en -fruit nog veel goedkoper kopen. Ook op de markt kun je vaak goedkoper fruit kopen, zeker tegen het einde van de dag (het liefst nemen marktkooplui niets mee terug om daarna weg te gooien, dus doen ze het vaak nog snel weg voor een prikkie...).

* Koop geen voorgesneden groente. Andijvie, sla, sperziebonen etc. kan tegenwoordig overal gesneden en (nog handiger) gewassen gekocht worden, maar je betaald ook voor het werk dat voor je is gedaan. Een gewone krop sla direct van het land is dan toch goedkoper, en zeg eerlijk, zoveel moeite kost het toch niet om sla schoon te maken en te snijden?

* Eet minder vlees. Het zal je echt enorm besparen, én het is nog beter voor het milieu ook!

* Drink meer kruidenthee en water. Frisdranken, vruchtensapjes en zuiveldranken maken je niet gezonder, maar kunnen je wel veel geld kosten.

Simpele, gezonde ingrediënten hoeven dus echt niet duur te zijn, maar je moet wel bereid zijn om tijd te steken in de voorbereiding. Uiteindelijk gaat het om je eigen gezondheid, wat is dat je waard? Gezonde juiste voeding is voedzaam. Zodra je kiest voor meer echte voeding (voeding die dicht bij de natuur staat), zul je merken dat je minder honger hebt.

Onbewerkte natuurlijke producten zijn vaak van nature voedzaam, bevatten veel vezels en blijven je langer van energie voorzien. Zo is bruin volkoren speltbrood  gezonder én voedzamer dan wit tarwebrood, en is broccoli goedkoper én gezonder dan een zak chips.

Wanneer je, bijvoorbeeld i.p.v vlees, meer groenten en peulvruchten gebruikt in je maaltijden, zul je merken dat je je snel en lang verzadigd voelt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle