Recept: Suikervrije Granola


De vakantie is voorbij en ik heb veel aan de Prosecco, echte Italiaanse ijsjes en pizza's gezeten.
Al dat sporten en zo min mogelijk suikerinname is nu voor niks geweest :-( Ach, ik heb wel genoten haha, mag wel 1x per jaar, toch?
Maar ja, nu ben je weer thuis. Ik heb deze week al 2x een goede bootcamp gedaan en ik let ook weer goed op mijn maaltijden.
's-Ochtends eet ik vaak biologische havermout met rijstemelk, maar nu had ik toch ook wel zin in wat anders, dus ben ik zelf heerlijke superhealthy en suikervrije granola (cruesli) gaan maken.
En het is echt in NO TIME klaar!
Voorbereidingstijd 10 minuten - oventijd 15 minuten.
Benodigdheden:
150gr havervlokken
75gr quinoa
75gr Pompoenpitten
50gr lijnzaad
50gr walnoten
3 el kokosolie
4 el agavesiroop
Theelepel kaneel
Snufje zout
Bereiden:
Verwarm de oven voor op 175 graden.
Doe alles in een bak. Ik heb ook de walnoten wat fijn gemaakt, ook het snufje zout en theelepel kaneel.
Smelt in een pannetje de kokosolie en als de olie is gesmolten doe je er de 4 eetlepels agavesiroop bij.
Schenk dit mengsel over de zaden en  havervlokken en meng alles goed door elkaar.
Doe op je bakplaat het bakpapier en verdeel hierover de inhoud van je granola en plaats dit 15 minuten in de oven.
Halverwege schep je de granola even om zodat alles lekker krokant wordt.
Laat het afkoelen en doe het, als het goed is afgekoeld, in een goed afsluitbare pot.
Enjoy your breakfast!

Granola is heerlijk met Griekse yoghurt. Ik doe er ook nog banaan doorheen, maar het is natuurlijk ook heerlijk met rozijnen, kokosvlokken of blauwe bessen. Ik zou zeggen: leef je lekker uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle