4 en 5 mei: Vrijheid geef je door


Vandaag om 20.00 uur zijn wij 2 minuten stil, want dan denken wij aan alle oorlogsslachtoffers die voor ons hebben gevochten, voor hen die hebben gevochten zodat wij nu in vrijheid kunnen leven, en voor hen die alles weer hebben opgebouwd na de oorlog.
Om vanavond 2 minuten stil te zijn vind ik erg belangrijk. Ik hou mijn kinderen (behalve de jongste) dan ook echt op, maar ze mogen 's-avonds niet buiten spelen. Vaak hoor je toch kinderen buiten en persoonlijk vind ik  dat niet echt netjes.
Ik vind het zeer belangrijk dat ook mijn kinderen stil zijn en beseffen wat er is gebeurd en dat dit ook nooit meer mag gebeuren.
Ook op mijn werk speelt het en ik hoor toch vele verhalen. Ook heb ik vroeger wel cliënten gehad die Joods zijn en daar heb ik ook verhalen van gehoord.
Vaak zijn ze dierbaren verloren. Opgegroeid zonder ouders, omdat ze het niet hebben overleefd.
Verhalen over dat ze werden opgehaald. Echt verschrikkelijk. Ik denk niet dat wij kunnen beseffen wat ze hebben meegemaakt allemaal.
Dus laten wij aan al deze mensen denken, en laten wij de vrijheid doorgeven!

Ben jij 2 minuten stil?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle