Waarom ik een hekel heb aan dagdiensten


Zoals jullie weten werk ik in de zorg waarin dag-, avond- en nachtdiensten gewerkt worden en dat is natuurlijk allemaal prima, maar ik moet echt zeggen dat ik een hekel heb aan die dagdiensten.
Waarom? ik slaap 's-nachts dan gewoon niet.
Afgelopen vrijdag had ik ook weer een dagdienst. Ik lig de hele nacht wakker, af en toe val ik voor 5 minuten in slaap en dan word ik weer wakker, kijk op de wekker "oh, ik heb nog 3 uurtjes", val weer in slaap en 5 minuten later... En zo gaat dat de hele nacht door.
Dan, ongeveer een kwartier voor de wekker gaat, val ik echt lekker in slaap, maar ja hoor, de wekker gaat dus af. "NEE! ik wil nog niet, ik wil slapen!"
Met moeite kom ik uit bed, ga mij wassen en aankleden, eet mijn ontbijt en stap in de auto.
Als ik eenmaal in de auto zit denk ik "HE, lekker een ochtendje werken", en dan voel ik mij super.
Na een paar uurtjes kak ik wel in hoor, maar goed, eerlijk is eerlijk, ik vind mijn baan echt leuk. Ik kom dan ook wel bij gezellige cliënten en maak lekker een praatje en lolletje.
Maar toch, geef mij maar een avond- of nachtdienst (voor het laatste hebben wij een vast team).
Maar elke avond weg is natuurlijk ook niet leuk, ook niet voor mijn man.
Wie weet slaap ik ooit wel lekker door, ook al heb ik een dagdienst haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle