Tag: De Papa Tag


Mijn man, die zie en hoor je niet zo heel veel. Als ik een persoonlijke blog schrijf gaat het wel over ons, maar dan gaat het meestal meer over mij en/of de kinderen.
Mijn man kennen jullie dus eigenlijk niet echt.
En daarom zocht ik naar een tag waardoor jullie mijn man wat meer leren kennen als papa zijnde.
1. Hoeveel kinderen wilde je voordat je vader werd? Is dat aantal veranderd sinds je vader bent geworden?Ik had altijd het idee van een mooi gezin met 2 kinderen en ja, dit aantal is inmiddels naar 3 gegaan en ik heb er nog geen moment spijt van :-). Elke dag weer geniet ik van ze. Maar meer dan 3 hoeft voor mij niet hoor! Ikzelf kan al geen kinderen meer maken en aan deze 3 hebben we de handen al vol, hahaha.
2. Hoeveel kinderen heb je op het moment? (geslacht en leeftijd)?3 dus: 2 prachtige kerels van bijna 5 en 12 en een superdochter van 9.
3. Zijn de kinderen gepland of een verrassing?Poeh... Eigenlijk alledrie wel een beetje een verrassing. Ik had met vrouwlief wel de planning om voor een kindje te gaan, maar het is natuurlijk alledrie de keren een verrassing geweest wanneer het raak zou zijn.
4. Wat vind je het leukste aan papa zijn?Zorgen voor een goede jeugd van de kinderen en ze leren hoe ze het leven later zelfstandig kunnen oppakken en er iets moois van maken. Ik vind het heerlijk om met ze samen te zijn en dingen te doen en ze dingen bij te brengen waar ze later wellicht iets aan kunnen hebben. Zolang het kan geniet ik van elke minuut met ze samen.

Jonge ouders met onze oudste wonder
5. Hoe vond je het toen je hoorde dat je vader zou worden?Toen ik voor de eerste keer vader zou worden schrok ik enorm. Het was een verrassing, maar het maakte me ook wel een beetje angstig. Wat een impact kon dit hebben op ons leven? Welke verantwoordelijkheden trokken we ons hiermee aan? Maar ook het idee dat ik samen met mijn vrouw het wonder dat kind heet kon maken. Ik was er wel een beetje van in de war. En ook met welk gemak... Ik bedoel, de eerste keer en gelijk raak! En hoe mooi is het om dan met de eerste echo dat leven in de buik van m'n vrouw te zien...
6. Wat was het eerste wat je dacht toen je je kind(eren) zag?Uhm, tsja... Geen woorden voor eigenlijk. Het is zo mooi om dat wondertje geboren te zien worden. Ik weet niet eens meer wat ik dacht toen ze geboren werden. Het enige dat ik nog wel weet is dat ik met name bij de eerste zat te wachten op het huiltje van het kind en daarna op het huiltje van mijn vrouw zodat ik wist dat het met allebei goed ging!
7. Wat is het meest uitdagende / belonende van het vader zijn voor jou?De liefde die ik terugkrijg van m'n kinderen. En ik hoop dat ze later zullen zeggen dat ik altijd een goede vader voor ze ben geweest.


Mijn hartendiefje
8. Welk advies zou je papa’s to be geven?Ik denk niet dat ik de persoon ben die advies moet geven. Iedere vader zal het op zijn eigen manier oppakken en de vaderrol invullen. Soms spreek/zie ik wel papa's die er naar eigen zeggen eigenlijk nog niet aan toe waren en dáárover zeg ik wel dat je goed moet nadenken over kinderen, en erover praten met je partner. Het is immers iets voor het leven en niet zomaar een broodje dat je koopt. En het verandert je leven enorm.
9. Heb je papa-tijd? En zo ja, hoe breng je dit door?Momenteel heb ik erg veel papa-tijd, want ik ben werkloos. Ik breng dit door door er te zijn voor de kinderen, verschillende dingen met ze te doen zoals spelletjes, wandelingen maken, helpen met huiswerk, kortom: door er voor ze te zijn. Toen ik nog werkte kreeg ik dankzij mijn vrouw papa-tijd door 's-ochtends vroeg met ze samen op te staan en het ochtendritueel te doen voordat ik ging werken. En als ik thuis kwam was ik degene die het avondritueel en het naar bed brengen deed. Op deze manier had ik toch elke dag m'n momenten met de kinderen.
10. Wat is je favoriete familie-activiteit?
Gezellig met elkaar dingen doen, maakt niet uit wat. Lekker met z'n allen een beetje tijd doorbrengen. Een stukje rijden met de auto, een wandeling door de buurt, of lekker bankhangen met een drankje en een hapje en een leuke familiefilm op. Ik geniet van de momenten die we met het hele gezin samen doorbrengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle