Geen druppel meer!


Alcohol, steeds meer mensen nuttigen het. Bij elke gelegenheid komt er wel alcohol op tafel en hierdoor drinken mensen wel bijna dagelijks een glaasje.
Ook ik maak mij hier schuldig aan!
Ik heb lekker gewerkt en "oh, nu heb ik wel zin in een wijntje". Ik heb een rot dag gehad, "oh, ik heb wel een wijntje verdiend. "Oh, heerlijk dat zonnetje, lekker in de tuin met een glaasje"...
Ja, HALLO! Zo is er dus elke dag wel iets waardoor je een wijntje neemt.
Ik roep al een tijdje dat ik het niet meer wil, maar ja, dan heb je dus weer zo'n verzonnen gelegenheid waardoor je er toch weer eentje neemt.
Vroeger dronken wij eigenlijk nooit. Ja, vroeger toen ik stapte wel, maar vanaf het moment dat wij gingen samenwonen en niet meer naar de kroeg gingen nam ik nooit wat. Zelfs niet op verjaardagen, waar ging het mis? Hahaha.
Eigenlijk drinken mijn man en ik elke avond wel 2 glazen wijn, ach een slaapmutsje (goh weer een smoesje)...
Ik voel mij er helemaal niet beter door. De volgende dag ben ik niet vooruit te branden plus ik voel mij meer "klote". Daar bedoel ik mee angstiger, want zoals jullie weten (als je mijn blog volgt) heb ik vroeger een depressie gehad.
Dus ik vind echt dat ik moet stoppen, niet één glas wijn wil ik hebben.
Ik ben slank maar heb wel een buikje en ik had steeds al het gevoel dat als ik stop met de wijn dat dat buikje minder zal worden, en wat lees ik toevallig op Libelle.nl? Dat je van wijn echt een dikkere buik krijgt.
Dan kan je wel gaan sporten, maar als je door blijft drinken gaat dat buikje niet weg!
Helaas is de challenge 40 dagen zonder alcohol van ikpas.nl allang voorbij, maar dat hoef je toch niet per se te doen met zo'n challenge? Nope, ik ga het nu doen.
Uhmmm... Nee, niet nu maar wel vanaf morgen, dan start ook weer de bootcamp, dus dat is dan een mooi moment.
Er zullen vast momenten zijn waarop het wat moeilijker zal zijn, zoals de verjaardagen die ertussen vallen, maar ik wil er al zolang vanaf dat ik het gewoon MOET doen van mijzelf.
Ik begin gewoon met de 40 dagen, en dan ben ik benieuwd naar het effect hiervan.
Één ding weet ik zeker, één van de effecten zal een portemonnee zijn die wat meer gevuld zal blijven...
Hoe vaak drinken jullie, en hoeveel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle