Gezonde pepernoten

November en december twee maanden waarin winkels vol liggen met ongezonde snoep.
Persoonlijk wil ik niet dat mijn kinderen zich vol gooien met die ongezonde troep.
Vandaag heb ik met mijn kinderen samen gezonde verantwoorde pepernoten gemaakt.

Wil jij nou ook graag jouw kinderen gezonder laten eten? Dan heb ik hier voor jou het recept, het is ontzettend leuk om met je kinderen te maken, bovendien is het op speelse wijze ook nog eens leerzaam, ze leren zo bewuster te worden van goede voeding, en dat is zeker goed voor later!



Wat heb je nodig:
150 gram medjool dadels, zonder pit
40 gram kokosbloesemsuiker
2 tl wijnsteenbakpoeder
2 tl speculaas/koekkruiden
Snufje zout
130 gram speltmeel
60 gram kokosolie, gesmolten
Scheutje water

Hoe maak je het:
Week de dadels 2 uurtjes, laat ze uitlekken in een vergiet en snij ze in stukjes.
Doe ze samen met een scheutje water in de blender en mix ze fijn. Als de dadels blijven kleven aan de zijkanten, dan zet je de keukenmachine even uit en schraap je het van de kanten af. Doe de dadelmassa bij het droge deeg en kneed alles met de handen tot een samenhangend soepele deeg en maak er een grote bal van.

Neem steeds een plukje deeg af van de bol en rol dit tot kleine balletjes. Leg op het bakpapier en ga door tot het deeg op is. Ik had er ongeveer 50 oehlalalaaaa.

Bak ze nu ongeveer 25 minuten in de oven, kijk af en toe of ze niet te donker worden.

Laat ze even afkoelen en yummmm een healthy snack hihi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle