Jouw uitvaart, weet jij al wat je wilt?


Ja, je wilt er nog niet aan denken... Je bent nog lekker jong en die vreselijke gedachte aan de dood is verschrikkelijk. Mij beangstigt het altijd.
Jeroen begon er voorheen weleens over: wat zou jij dan willen, begraven of cremeren, welke muziek? Ik wimpel het altijd af met "weet ik veel, regel dat maar lekker zelf". Ik wil daar niet aan denken, dat vind ik eng!
Donderdag zat ik in de auto en dan heb ik altijd Q-Music aan. Mattie en Wietze waren erop en die begonnen over het winnen van een uitvaart. Huh? Hoor ik dat nou goed? Een uitvaart winnen, wat is dat nu weer?
Het heet een doodnormale dag. Dit is omdat het nogal taboe is om te praten over de dood en de uitvaart. Woensdag 15 oktober zal voor Q-Music een 'doodnormale dag' zijn waarop alle nummers die jij op je begrafenis/crematie wilt horen worden gedraaid.
Ja, en zo ben ik toch ook maar na gaan denken. Wat wil ik nu eigenlijk? Je  moet er toch echt een keer over na gaan denken en het bespreken en op papier zetten. BAH, echt verschrikkelijk.
Nou ja, ik heb erover nagedacht:
Zolang mijn kinderen nog jong zijn wil ik worden begraven. Dan hebben ze toch nog een plekje om even naar mama te gaan.
De kaart moet vrolijk. Geen rouwranden... Bah, nee, je wordt uitgenodigd voor een feestje hoor.
Wat ik trouwens van een luisteraar op Q-Music hoorde: ze wilde op de kaart "HÉ! weet je wie er dood is?". Dat vond ik echt een leuke en zo ben ik ook wel, dus dat moet er echt op staan, hahaha.
Verder vrolijke kleuren, witte auto en kist waar de kinderen een mooie tekening op kunnen maken en teksten kunnen schrijven.
Muziek van Kane en Ilse de Lange - Let it be, en Colplay met Sky full of stars.
Na afloop een lekker een wijntje en een biertje, en voor de liefhebbers en degene die nog moeten rijden koffie of thee, voor de kids limonade.
Lekker een broodje kroket en frikandel, patatje mag er ook bij, want ja, daar houden we van.
Zo, ik heb het uitgesproken, nu gaan we weer aan wat leuks denken!
Weet jij al wat je wilt?
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle