Sinterklaas mommy tag


Sinterklaas en zijn Pieten zijn weer in het land. De kinderen zijn enorm opgewonden en willen het liefst elke dag hun schoentje zetten.
Op de site van   Joyce    kwam ik een hele leuke Sint-tag tegen en hier zijn mijn antwoorden op de vragen:
1. Ga je met de kids naar de intocht?
Normaliter gaan wij er elk jaar heen. Helaas dit jaar niet, want Jeroen zat op school en Tristan moest naar een voetbalwedstrijd.
Hier in het winkelcentrum zou hij zondag aankomen, maar het was zo aan het regenen dat wij niet zijn gegaan.
Uiteraard hebben wij wel op televisie gekeken!
2. Schoen zetten, hoe vaak?
Hier mogen de kinderen één keer in de week hun schoen zetten, op zaterdag.
3. Zelf pepernoten bakken?
Bakken met de kinderen vind ik het leukste wat er is, en een pluspunt: je huis ruikt ook nog eens heerlijk!
Helaas is onze oven kapot nu, dus wij kunnen niets bakken :-(
4. Wat staat er op het verlanglijstje van je kind?
Jeetje... wat niet? Inge wil Lego Friends, Jim een op afstand bestuurbare auto, Tristan spelletjes voor op de Wii.
En zo nog veeeeeeel meer, hahaha :-))
5. Versier jij je huis met versiering?
Dit is het eerste jaar dat wij dat doen, er hangen slingers.

6. Je favoriete Sinterklaaslekkernij
Ohhh... banketstaaf! Knap, heb het nog niet gehad dit jaar, Whoohoo
7. Welke chocoladeletters koop je?
De J, M, T, I en nog een J. De M wel met hazelnoot, want die is het lekkerste!
8. Sinterklaasfeestje: Zelf organiseren of bezoeken?
Laat ze maar lekker hier komen. Ik ben al zo vaak van huis dat ik thuis zitten heerlijk vind.
Er gaat een Sint-cd op, warme choco met slagroom, banketstaaf en pepernoten erbij en gezellig met zijn allen cadeautjes uitpakken
9. Welk Sinterklaasliedje wordt bij jou thuis het meest gezongen?
Zie ginds komt de stoomboot haha
10. Maak je Sinterklaas gedichten?
Nee, daar ben ik echt zo slecht in. Mijn moeder kan het heel goed, maar ik echt niet!
11. Sinterklaas koopt zijn cadeautjes het hele jaar door, vlak voor of tijdens Sinterklaas?
Vlak voor. Ik begin in november, maar ben wel voor december klaar, want ik wil echt niet in die lange rijen staan of misgrijpen
12. Samen met de kids een Sinterklaas knutselwerkje maken?
Ai, eigenlijk doen wij dat nooit
13. Vind je cadeautjes inpakken leuk?
Als het niet teveel is is het leuk, maar meestal laat ik ze al in de winkel inpakken
14. Met wie vier je pakjesavond?
Dit jaar alleen met mijn gezinnetje
15. Waar kan Sinterklaas de leukste schoencadeautjes shoppen?
Oh, ik haal bij de Hema, Action, Kruitvat en dit jaar ook bij AH

16. Kijk je samen met je gezin samen Sinterklaas op televisie?
Ja absoluut. Als hij aankomt, maar ook films van Sinterklaas en natuurlijk het Sinterklaasjournaal
17. Wat is je leukste herinnering aan Sinterklaas?
Oh haha, wij geloofden allang niet meer in Sinterklaas. Op 5 december vierden wij het wel met elkaar (woonde nog thuis), er werd op de woonkamerdeur gebonst en er werden pepernoten naar binnen gegooid. Wie die vond at ze direct op, wij hadden dus eigenlijk niets.
Mijn zus en ik gingen mijn moeder zoeken en ze zat in de gangkast verstopt met een zak pepernoten, wij hebben enorm gelachen
18. Het Sinterklaasfeest moet een traditie blijven?
Ja absoluut! Het is echt iets Nederlands, en ik hoop dat mijn kinderen en kleinkinderen ervan kunnen blijven genieten. Het is zo een leuk kinderfeest
19. Wat vind je leuker Sinterklaas of Kerst?
Voor de kinderen zeker Sinterklaas, maar voor ons volwassenen Kerst, daar hou ik echt van. Knus en gezellig vind ik dat. Ik hou ook van de kerstmarkten, maar ik wacht daar echt mee tot na Kerst
20. Ben je blij als het 6 december is?
Nou, eerlijk? 2 januari, want dan zijn alle feestdagen voorbij! De kinderen zijn tot die tijd echt hyper! haha
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle