Pasen DIY: Garen-paasei

Nog maar één weekje te gaan en dan is het alweer... Pasen!
Zoals ik jullie al eerder had verteld, doe ik mee aan een minipaas-challenge.
Ik had al een leuk receptje geplaatst voor paaskuikentjes-cakepops.
Nu is het tijd voor een DIY.
Ik kwam op Pinterest echt een ontzettend leuke DIY tegen, ik vond hem zo leuk dat ik direct naar de winkel ben gegaan om de nodige spulletjes te halen.
Nodig:
*Waterballonnen
*Schaar
*Borduurgaren
*Lijm
*Naald
*Kom
*Bloem
*Water

Blaas wat ballonnen op (zonder water).
Doe wat bloem in een kom en voeg hier wat water aan toe. Roer goed door en maak het niet te dik, maar ook niet te dun, het moet een lijm worden.
Doe één van de garen in de kom en druk het wat aan.

Pak één van de ballonnen en het begin van je garen en wikkel deze op de ballon. Druk af en toe goed aan, ga zo door tot je garen op is.

Als je dit gedaan hebt leg je de ballon weg om te drogen, maar wat nog handiger is, is om deze op te hangen aan een wasrek of waslijn (als je deze hebt).
Herhaal nu alles met de rest van je ballonnen.

Een paar uur laten drogen, en na het drogen prik je met een naald de ballonnen stuk.
Nu zul je stukjes lijm aan je paasei zien. Maak deze voorzichtig wat schoon met een naaldje (je krijgt het er niet helemaal af, maar dat geeft niet).
Nu gaan we er een touw doorheen doen. Plak deze vast met lijm, even laten drogen en je kan hem ophangen :-D

Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle