Detox-water: Citroen, Limoen en Munt


Al in een eerdere blog heb ik een keer geschreven waarom  water   drinken zo gezond is.
Zelf begin ik de dag (nog vóór mijn ontbijt) altijd met een glas lauw water met het sap van een half uitgeperste citroen, lekker fris en gezond.
's-Ochtends drink ik 2 bakjes koffie en de rest van de dag drink ik alleen maar water en kruidenthee, best saai eigenlijk.
Dus nu dacht ik "laat ik het eens wat lekkerder en gezonder maken".
Ik vind het zo lekker dat ik mijn receptje met jullie deel.
Maar laat ik eerst beginnen met waarom dit drankje zo gezond is.
Citroen:
*In citroen zit vitamine C en dit verbetert onze weerstand. Ook draagt het bij aan gezonde botten, bloedvaten, huid en zelfs tanden.
*Het is zuiverend voor je lichaam, het helpt met het afvoeren van gifstoffen via je lever.
*Het draagt bij aan een gladde huid en het helpt rimpels voorkomen, whoehoeeee.
*Citroenzuur doodt bacteriën in de mond waardoor het je een frisse adem geeft.
Limoen:
*Het is een citrusvrucht, dus net als de citroen heeft ook de limoen vitamine C
*Vitamine C zorgt ervoor dat je minder kans hebt op reuma

Nodig:
1 limoen
1 citroen
Paar takjes munt
Alles biologisch
Bereiden:
Was alle ingrediënten goed.
Snij de limoen en citroen in schijven en doe dit in de kan.
Pluk de blaadjes van de munt en voeg deze ook toe.
Druk met een pollepel alles aan, hierdoor krijg je meer smaak aan het drankje.
Voeg nu water toe.
Zet het een paar uur of een nacht in de koelkast, hoe langer je het laat staan hoe sterker de smaak wordt.
Tip: dek de kan af met folie, want zo blijft het luchtdicht en blijven de voedingsstoffen in je drankje.
Zomers kan je er lekker wat ijsklontjes bij doen, zo heb je een heerlijk zomers drankje.
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle