Gediplomeerd?


Ik MOET het echt ff kwijt, want het knaagt al dagen aan me... Al denk ik dat iedereen het weleens heeft meegemaakt, maar toch blijft het k n a g e n ...
Ik kom bij de servicebalie van een supermarkt en koop iets, € 7,25. Ik zeg "contant afrekenen" en begin contant geld uit m'n portemonnee bij elkaar te sprokkelen. Ik legde eerst een briefje van € 5,00 op de balie, want ik dacht nog wel genoeg muntjes te hebben voor het restant. Ondertussen begon mevrouw de kassière de kassa al te openen en graaide al in de centenbak... Waarom? Ik had nog niet voldoende geld neergeteld? Uiteindelijk bleek dat ik inderdaad niet voldoende centjes had ter aanvulling van het € 5,00-biljet. "Sorry, hier red ik het niet mee. Ik zal met iets anders moeten betalen...", zeg ik dan met mijn -zoals altijd- vriendelijke lach... En leg vervolgens een rood briefje met het cijfer 10 erop op de balie. "Hiermee kan ik wel betalen" zeg ik. "Ik pak het wisselgeld", zegt de kassière. Vervolgens wordt de 1 voor een 2 aangezien en is rood blauw! Het briefje wordt gescand en zelfs op het scherm van de kassa wordt als "ontvangen" het cijfer 20 ingevoerd. Kassa zegt dus tegen kassière dat ze € 13,75 retour moet geven, wat ik dan ook krijg! Nog nooit, ECHT!, nog nooit heb ik zoveel moeite gehad om m'n mond te houden...
Wat mag ik nog zeggen over een kassière die mij gratis producten geeft en mij er nog voor betaalt ook??? Misschien mag ik het niet zo schrijven, en ik zal het ook zeker niet zo bedoelen aangezien er natuurlijk meer dan voldoende uitzonderingen zijn, maar ik begin nu te begrijpen dat ook een supermarkt gediplomeerd personeel -die weet welk getal goed ingevuld moet worden op het scherm- achter de kassa wil hebben. Immers, mochten er meer kassières zoals bovengenoemd zijn, die zullen een supermarkt t.z.t. de kop gaan kosten, toch??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle