RECEPT: Cake pop paaskuikentjes


Nog 3 weken te gaan en dan is het alweer Pasen! WOW, wat vliegt de tijd, vind je niet?
Maar goed, op de website van   mamaliefde.nl   stond een oproepje voor een leuke    mini-challenge. Oh ja, leuk! Daar heb ik wel weer een keer zin in.
En ik ga een lekker receptje met jullie delen.
Voorheen heb ik echt heel veel gebakken, ik maakte taarten zoals Woezel & Pip, Brandweerman Sam, Cars enz.
Ook maakte ik cake pops, oh wat heerlijk, die cake pops deed ik altijd samen met de kinderen. Dus voor deze challenge leek het mij wel weer leuk om samen met de kinderen de keuken in te duiken en wat leuks te maken voor Pasen.
Ik pakte mijn boek cake pops erbij en wij kwamen uit op leuke paaskuikentjes.
Ingrediënten (+ / - 48 pers)
* Cake (wil je lekker makkelijk, koop dan een cake.Ben je net zoals ik en doe je liever moeilijker terwijl het makkelijk kan, dan maak je zelf een cake (wel veel lekkerder!))
* Gele Candy melts
* Kleine smarties
* Zwarte stift met eetbare inkt
* Blok piepschuim
* 2 pakjes monchou
* 250gr poedersuiker
* 25gr roomboter
* Wat vanille extract
* Coctail prikkers
Bereiden:
Bak de cake en laat deze  helemaal afkoelen.
Als de cake is afgekoeld neem je een kom. Verkruimel de cake, zorg dat er geen grote brokken inzitten, want het moet echt heel fijn zijn (zelf ben ik een kwartier bezig met het verkruimelen).
Als je de cake hebt verkruimeld gaan we door met het maken van de frosting.
Doe alles in een kom en meng dit met een mixer tot een gladde massa.
Voeg de frosting toe aan de verkruimelde cake en meng dit goed samen met je handen.
Neem een eetlepel en maak ballen van de cake (niet te groot, anders vallen ze van het stokje).
Leg de ballen op een bakplaat, en laat deze een nacht in de koelkast staan (ja, cake pops maken is niet zomaar even gauw doen...).
De volgende dag gaan we verder:
We gaan de candy melts smelten, op het pak staat precies hoe je dit doet.
Neem een lollystokje en doop deze wat in de candy melt (1cm) en steek deze voorzichtig in een balletje (tot de helft).
Neem nu dit eerste stokje met de bal en doop deze ook weer in de candy melt, haal hem eruit en klop de overtollige chocolade eraf met de andere hand op je hand (snappie?) waarmee je het stokje vast houdt, doe dit wel zachtjes!
Heb je dit gedaan, steek het stokje in de piepschuim en laat de chocolade hard worden.
Nu gaan we ze versieren:
Neem een coctailprikker en doop deze in de candy melt.
Prik met de prikker in de zijkant waar de snavel moet komen en plaats hier jou oranje smartie (ik deed ook nog wat candy melt op de smartie).
Doe het vorige ook met de vleugels en pootjes.
Teken met de stift met eetbare inkt de oogjes.
Laat alles nu goed drogen...
Eet Smakelijk!
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle