De koffie/thee tag


Op verschillende sites zag ik de koffie/thee-tag voorbij komen. Ik drink het beiden, dus het leek mij wel leuk om deze tag een keer te plaatsen.
Met wie dronk jij je eerste kop koffie? En je eerste kop thee? Hoe smaakte dat?
Mijn eerste kop koffie was gewoon thuis bij mijn ouders, ik denk dat ik 16 was? Maar waarschijnlijk zal ik er best wel eerder een slokje van hebben gehad om te proeven, ik vond het lekker en stoer natuurlijk.
Mijn eerste kop thee was bij opa en oma, heel ouderwets met melk erin haha, ja dat was lekker.
Met wie drink jij graag koffie of thee?
Ja, met mijn man 's-ochtends als de kinderen op school zijn. De drukte is dan voorbij en dan is het tijd voor een bakkie.
Op welk moment van de dag drink je koffie of thee?
's-Ochtends drink ik altijd 2 kopjes koffie en 's-middags drink ik 2 kopjes thee.
Wat is je favoriete koffie? En je favoriete thee?
Mijn favoriete koffie is Nespresso,  en dan de smaak Vanilio. Maar als ik in een restaurant zit drink ik altijd cappuccino, dat vind ik ook wel heel erg lekker.
Mijn favoriete thee is Detox-thee, een heerlijke kruidenthee.
Wat is je favoriete koffie/theemerk?
Mijn favoriete koffiemerk is Nespresso, mijn favoriete theemerk Yogi.
Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?
Van Nespresso probeer ik wel soorten uit, maar vaak kom ik toch terug op de smaak Vanilio.
Van de thee neem ik eigenlijk altijd de Detox, heel soms probeer ik eens wat anders van Pickwick.

Heb je aparte soorten en smaken in huis voor gasten?
Ja dat heb ik zeker! We hebben ook gewone thee en mijn man drinkt graag Minty Morocco, maar van thee en koffie hebben we vele soorten/smaken in huis.
Waar koop jij je koffie en thee?
De Pickwick-thee bij AH en de Yogi Detox in de natuurwinkel.
De koffie bestellen wij online bij Nespresso.
Hoe drink jij je standaard kopje koffie/thee?
Koffie drink ik zwart, dat vind ik bij Nespresso echt het lekkerste. Ook de thee drink ik zonder iets erin, zoals jullie weten probeer ik zoveel mogelijk de suikers te vermijden.
's-Avonds voor het slapen gaan drink ik nog een feelgood-avonddrankje, dat is kamille thee met een mespuntje kurkuma en een mespuntje gember, theelepel agave siroop en een half-uitgeperste citroen.
Wat vind jij het lekkerst bij de koffie of thee?
Eigenlijk hebben wij er nooit wat bij, heel soms een koekje.
Mochten we koffie nemen in een café, dan zit er wel een lekker gebakje bij hoor! En daar geniet ik echt van.
Een gemene: nooit meer lekkere koffie of nooit meer lekkere thee?
Oef, die is erg lastig zeg... Jeetje, ik denk dan nooit meer lekkere thee, want de koffie doet mij 's-ochtends lekker aan mijn rustmomenten denken als de kids op school zitten, dan roepen we echt "zo, en nu koffie!" en dan PLOF op de bank haha.
Wat drinken jullie liever, koffie of thee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle