Tekenfilms vroeger vs nu

Wat is het toch met de tekenfilmseries? Zijn het er meer, zijn ze leuker, of vaker op tv?
Ik bedoel, vroeger zaten wij veel minder voor de televisie dan de kinderen van nu volgens mij. Ikzelf speelde altijd buiten, gelukkig zie ik dit nog terug in mijn eigen dochter, dat is echt een buitenkind.
Jim speelt nog niet buiten, want hij is nog klein, ook al is hij al 4 jaar, maar als de zon schijnt speelt hij lekker in de tuin. Ik denk dat hij net als zijn grote zus is en lekker buiten speelt zodra dit kan.
En dan hebben wij de oudste. Dat is echt een kind van de 21ste eeuw, want die hangt het liefst de hele dag binnen, bezig te zijn met een spelcomputer.
Maar als we binnen zijn gaat al snel de tv aan, want er is vrijwel altijd iets leuks om naar te kijken. Of valt me dat nu pas op omdat ik kinderen heb? Hielden Nils Holgersson en De Smurfen ons maar 2x per week aan de tv gekluisterd? Of is Spongebob Squarepants gewoon leuker en daarom ook vaker te zien?
Waar ik vroeger naar keek:


Niels Holgerson
Oh oh, hier heb ik wat bij afgehuild toen Maarten werd gevangen, haha. Traumatische ervaring als ik mij dat nu nog kan herinneren hé!


David de Kabouter
Oh hier keek ik echt elke week naar! Voor ons was het altijd zo spannend met die gekke trollen, haha.
Maar ja, ook huilen bij de laatste aflevering toen David en Lisa bomen werden.
Verder keek ik nog naar Teddy Ruxpin, Boes Boes en de Troetelbeertjes. En natuurlijk De Smurfen niet te vergeten, en Seabert, en De Snorkels, en de Freggels...
En als de tv nu aan gaat, gaat-ie op een kinderzender. En waar kijken papa en mama naar, samen met de kinderen?


Fairly Odd ParentsGeweldige tekenfilm waarbij papa en mama nog harder lachen dan de kinderen, haha, soms willen de kinderen iets anders zien en roept mama "Nee ik wil eerst dit zien" (Bloos)


De Broodschappers
In het begin vond ik dit verschrikkelijk. ik vond het een achterlijke tekenfilm, wie verzint er zoiets stoms.
Maar nu... Oh geweldig! Met hun kauwgomballen, feestvuist, maatjesworp, billentik.
Als Jim iets niet lukt hoor ik ineens "ohhh kauwgomballen!" haha.
En verder kijken wij naar Spongebob Squarepants, Penguins of Madagascar, Oggy en de Kakkerlakken, en ga zo maar door.
Wat is het toch met de tekenfilmseries? Zijn het er meer, zijn ze leuker, of vaker op tv?
Follow me on
Facebook / Bloglovin / Twitter / Instagram / Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Adbox

@mirellaslifestyle